K vyhledávání velikostí a barev použijte v kategoriích ČERVENÉ tlačítko - OTEVŘÍT FILTR.

Když se budete lépe oblékat, budete se lépe cítit? Oblečení pro úspěch

Dnes jsem si pro Vás připravila trochu  historie, psychologie... a budu se to snažit napasovat na oblékání, módu.

 Proč se člověk, náš prapraprapředek začal vlastně oblékat (když pomineme potřebu tepla)?

- demostrace síly ( mám na to si ulovit mamuta atd..  z kůží se obléknout)

- demostrace - kdo jsem já

- jsem součástí určité komunity (také se budeme věnovat třeba subkulturám - další blogy)

- mám určité společenské postavení

Oblečením vyjadřujeme :

- naše názory

- kdo jsme nebo kým bysme chtěli být

- charakterové vlastnosti, povaha člověka

- příslušnost ke komunitě - třeba kroje

- k jaké společenské skupině patříme

- emoční stavy - city, afekty, náledy, vášně

Pomocí oblečení :

- se snažíme zalíbit druhému pohlaví (upozorníme na sebe)

- můžeme být vidět, být středem pozornosti

- ale také se můžeme ztratit v davu

- oděv nám pomůže zapadnou  nebo se vůči něčemu vymezit

- vytvořit první dojem - dobrý či špatný

- cítit se třeba atraktivně, sebevědomě

 

STYL ODÍVÁNÍ  =  ŽIVOTNÍ STYL

Propojení jak žijeme, tak se oblékáme. Asi nejlepší příklad je na bezdomovcích - jak žijí, jaký mají životní styl  -  tak se oblékají.

slovo - ODÍVÁNÍ -   neboli vystavení na ODIV, Ó - DIV se světe co na sobě mám.

Oblečení nás může i pobuřovat, ale vlastně to není oblečení, co nás pobuřeje. Odmítáme životní styl, který toto oblečení reprezentuje.

 

Co o Vás vypovídá Váš šatník?

Váš styl ovlinuje Vaši image, dojem, který si na Vás dělají ostatní. Tak i způsob, jak se k Vám lidé budou chovatCo nosíte je poselství pro ostatní a pro sebe, kdo jste.

Pomáhá nám být vidět ve světle, ve kterém chcete být vidět.

 Náš duševní stav  ovlivňuje , jak se oblékáme a platí to i obráceně - oblečení ovlivňuje náš duševní stav.

Pokud se chcete dostat ze špatné nálady, tak si oblékněte - veselé barvy, přiléhavé oblečení. Místo volných stanů a tmavých barev, ve kterých se snažíte schovat, volte střihy zvýrazňující postavu a letní či jarní barvy.

 

Jelikož oblečení( i barvy) ovlivňuje myšlenky o sobě, náladu, postoje, seběvědomí, ale také způsob jakým komunikujeme s ostatními, tak se pojďme podívat na pár příkladů :

1. Nošení obleku při hádce dává tomuto člověku velkou výhodu proti někomu, kdo je v teplácích či neformálním oblečení.

2. Barva černých dresů oproti bílým dresům při fotbale - ovlivňuje, nagativně a agresivně jak nositele, tak pozorovatele.

3. Nošení bílých pláštů, zvyšuje respekt, pokud  ho nosíte děláte věci více správně a soustředěně.

4. Nošení kancelářského oblečení (klasická košile, oblek, sukně atd.. NE džíny či volná trika, pytle) nás staví do správného rozpoložení pro úspěch.

5. 62 % žen si oblékne oblíbené šaty, když se cítí šťastné, pouze 6 % žen, když jsou smutné.

6. Víte k jakému kousku oblečení se ženy obracejí, když se cítí mizerně? Jsou to džíny.

7. Šťastné  kousky oblečení jsou lichotivé, dobře ušité, vyrobené ze světlých a krásných látek

8. Výběr oblečení odpovídá náladě a používá se k ovládání nebo maskování emocí.

9. Pokud někdo pochválí  oblečení, pak se dobré pocity, které zažíváte z pochvaly, často vrátí, když si věc znovu obléknete.

10. Umíte si představit třeba letušky v šortkách a tričku? Jak na Vás budou působit?

11. Nyní je móda teplákových souprav i do kanceláře. Jak na Vás bude působit třeba úřednice v této soupravě? Bude  pro Vás důvěryhodná,  svěříte jí svoje starosti a věříte, že Vám pomůže?

 

 

 

 

 

Máme zde i ekonomickou situaci a její působení na oblékání :

1. v době recese - ženy oblékají delší sukně či šaty

2. v době konjuktury - ženy oblékají kratší sukně či šaty

3. v dávných dobách fialová barva či hedvábí bylo  tak drahé, že bylo jen pro panovníky atd.

4. bezdomovkyně  - jejich ekonomická situace a oblékání  versus třeba ředitelky, manažerky.

 

První dojem

prvním dojmem vyhodnocujeme - bude  to přítel  nebo nepřítel?

I když si nechceme udělat první dojem, stějně si ho uděláme (limbický systém) a to velmi rychle za 1 - 3  sekundy - do max. 4 minut.

 hodnotíme - řeč těla

                 - vzhled zahalený do stylu

                 - fyzická podobnost obličeje, pokud je podobná Vaší tváři, tak člověku přisuzujete pozitivnější vlastnosti

 

Jak můžeme ovlivnit první dojem?

- vkusné oblečení, oblečení vhodné pro danou chvíli / barvy, střihy

- upraveným zevnějškem

- příjemné přirozené vystupování

- kultivovaný hlasový projev a gestikulace                                                                                                                                                                

Role a oblečení

Určitý druh oblečení, které je spojeno  s nějakou rolí aktivuje všechny naše znalosti, očekávání, jak se lidé z dané profese chovají. Změnou oblečení vyvoláme dočasnou změnu identity (vlastně jako herci v divadle). Pokud se obléknete do role ředitele, lékaře, bezdomovce začnete tuto roli žít. Oblečením také můžeme uniknout ze své  reality a vstoupit do reality někoho jiného.

 

Nakousnu ještě příští článek - ten bude, jak oblékáme svojí osobnost?

Do příště popřemýšlejte, jaká osobnost ve Vás převažuje ( podle Sigmunda Freuda) - můžete si nakreslit sněhuláka a každé kouli přiřadit důležitost . Největší spodní kouli přiřaďte co Vás nejvíce charakterizuje, až k té nejmenší podle Vašich preferencí.

SUPEREGO - neboli NADJÁ, - RODIČ - chce být dokonalé, tzv. rodičovská dokonalost, řád, ideály - jaký by člověk měl být, morálka

EGO - JÁ - DOSPĚLÝ - racionální složka, jací doopravdy jsme, která se řídí principy svědomí, empatie povinností a sociálních jistot.

ID - TO - DÍTĚ -  pudová/vrozená, primární  složka. Uspokojení slasti, jídlo, zábava, intezivní zážitky - adrenalin, sex , spirituální, touha po penězích, prestiži.   

Každou složku 1, 2, 3 oblékáme samostatně  a o tom v příštím blogu.

Doufám, že se blog líbíl. Děkuji, kdo přečetl až sem a těším se na příště. Monika

zdroje  - moje hlava + absolovovaná školení a poznámky ze sešitů. Obrázky k volnému stažení na internetu.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení